شرکت تبلیغاتی ماکان

معرفی روش‌های تبلیغاتی

معرفی روش‌های تبلیغاتی

شرکت تبلیغاتی ماکان

شرکت تبلیغاتی ماکان با سال‌ها تجربه و همکاری با جوانان مستعد، خلاق، ایده پرداز، و همچنین استفاده از تکنولوژی
روز دنیا ارائه دهنده خدمات متنوع تبلیغاتی است. مدیران شرکت ماکان بر این باور هستند که یک شرکت تبلیغاتی خوب
باید در تمام زمینه‌های تبلیغاتی توانمند باشد و بتواند نیاز مشتری خود را در هر زمینه‌ای براورده نماید. درحال حاضر
شرکت تبلیغاتی ماکان خدمات کاملی شامل : طراحی و سئوی سایت – مشاور تبلیغاتی – تولید تیزر و انیمیشن تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ
علاوه بر این کارشناسان فروش و مشاورین تبلیغاتی شرکت تبلیغاتی باید توانایی ارائه مشاوره به مدیران کسب و کارها برای انتخاب
بهترین روش تبلیغاتی متناسب با توانایی آن برند را داشته باشند. لذا ما همواره در تلاش هستیم تا
خدمات شرکت تبلیغاتی ماکان را روز به روز افزایش دهیم و دانش و تجربه کارشناسان و مشاورین تبلیغاتی خود را
افزایش دهیم. ما در کنار شما هستیم و تا رسیدن به اهدافتان شما را همراهی می‌کنیم.

معرفی سایت GTmetrix و افزایش سرعت سایت

معرفی سایت GTmetrix و افزایش سرعت سایت

در این مقاله شما آموزش سایت جی تی متریکس را بصورت کامل مطالعه خواهید کرد. معرفی سایت GTMetrix و کاربرد سایت GTMetrix در افزایش سرعت سایت را خواهیم گفت. در ادامه نیز به نحوه رفع خطای سایت GTMetrix اشاره می‌کنیم. زمانیکه در گوگل، سایت GTMetrix را جستجو می‌کنیم اغلب جستجوها مربوط به سایت GTMetrix چیست است. این یعنی خیلی از ما هنوز نمی‌دانیم که سایت GTMetrix چیست و کاربرد سایت GTMetrix در کجاست. به همین دلیل ما در تیم پشتیبانی و تولید محتوای شرکت تبلیغاتی ماکان تصمیم گرفتیم تا مقاله معرفی سایت GTMetrix و افزایش سرعت سایت را قراردهیم تا آموزش سایت جی تی متریکس را بصورت پیشرفته بیان نماییم باشد که برخی از مشکلات شما عزیزان در این خصوص مرتفع شود.

عناوین مورد بحث در این مقاله

  • سایت GTMetrix چیست

  • آشنایی و معرفی سایت GTMetrix

  • کاربرد سایت GTMetrix

  • شروع کار با سایت GTMetrix

  • ابزار تست سرعت سایت و معرفی خطاها

  • گزارش گیری و نتیجه گیری از آنالیز سایت GTMetrix

  • بکارگیری در افزایش سرعت سایت

  • اهمیت سرعت سایت در سئو و بهینه سازی سایت

افزایش سرعت سایت
افزایش سرعت سایت

سایت GTMetrix چیست

آیا می‌دانید یکی از بیشترین جستجوها در مورد سئو و بهینه سازی سایت کلمه “سایت GTMetrix چیست” است.

در معرفی سایت GTMetrix باید بگوییم که سایت GTMetrix یک ابزار قدرتمند جهت تست و آنالیز سرعت وب سایت شما است. بسیاری از وبمسترها و افرادی که روی سئو و بهینه سازی سایت فعالیت دارند، در سراسر جهان از سایت GTMetrix جهت آنالیز صفحات سایت خود استفاده می‌کنند. البته در ایران این آمار به شکل قابل توجهی زیاد است. جالب است بدانی که در سال 2017 بیشترین ترافیک بازدید سایت GTMetrix از کشور ایران بوده است. سایت GTMetrix با آنالیز و بررسی دقیق سایت شما و ارائه فاکتورهای کلیدی شما راهنمایی می‌کند تا بتوانید سایت خود را بهینه نمایید و سرعت سایتتان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

آشنایی با سایت GTMetrix

نام وب سایت: جی تی متریکس – gtmetrix

زمینه فعالیت: بررسی و آنالیز رایگان سرعت وب سایت ، ابزار آنلاین سئو و بهینه سازی سایت

توضیحات : بهینه سازی سرعت و عملکرد سایت – Website Speed and Performance Optimization

آدرس وب سایت : gtmetrix.com

حال پس از اینکه خواندیم سایت GTMetrix چیست باید کمی بیشتر با سایت GTMetrix آشنا شویم و به آموزش سایت جی تی متریکس بپردازیم. همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم سایت GTMetrix جی تی متریکس یک ابزار آنلاین برای بررسی و آنالیز سرعت لودینگ سایت شما است. درواقع سایت GTMetrix با بررسی پارامترهایی به سایت شما یک امتیاز می‌دهد که نشان دهنده خوب یا بد بودن سرعت سایت شما است. فاکتورها و پارامترهایی که سایت GTMetrix بررسی و آنالیز میکند طبق آخرین فاکتورهای موثر موتور جستجوگر گوگل و فاکتورهای یاهو می‌باشد.

فاکتورهای موتور جستجوگر گوگل تحت عنوان PageSpaeed و هم چنین سرعت سایت از دید یاهو تحت عنوان YSlow در گزارش نهایی سایت GTMetrix ارائه می‌شود. سایت GTMetrix تمامی ایراداتی که از سایت شما می‌گیرد را بصورت کامل برای شما مشخص می‌نماید و به شما فایل برطرف کننده آن ایراد و یا نحوه برطرف کردن ایراد را توضیح می‌دهد. از همین رو با استفاده از آنالیز سایت GTMetrix به راحتی می‌توانید ایرادات سایت خود را یافته و آنها را رفع نمایید.

نحوه امتیازدهی سایت GTMetrix

نمرات سایت GTMetrix براین اساس است که A بهترین و F بدترین امتیاز است. درواقع امتیاز A که بالاترین امتیاز است یعنی سایت شما سرعت بسیار مناسبی دارد و تمام فاکتورها و پارامترها را رعایت کرده است. طبیعتا برعکس این موضوع اگر سایت شما ایراداتی داشته باشد و سرعت سایت شما مناسب نباشد امتیازات B , C , D , E  و F به سایت شما تخصیص داده خواهد شد که باید ایرادات سایت را ملاحظه نمایید و اقدام به رفع خطای سایت gtmetrix نمایید تا سایت خود را جهت افزایش سرعت سایت بهینه نمایید.

کاربرد سایت GTMetrix

درتوضیحات بالا گفتیم که معمولا وبمستران و افرادی که برای بهینه سازی سایت و سئوی وب سایت فعالیت میکنند، یکی از بزرگترین دغدغه هایی که با آن مواجه میشوند سرعت لودینگ سایت است. افزایش سرعت سایت همواره چالشی بزرگ را پیش روی وبمستران و سئوکاران بوجود میاورد که معمولا برای رفع مشکلات سرعت سایت از سایت GTMetrix کمک میگیرند. سایت GTMetrix شما را برای تصمیم گیری های صحیح درخصوص رفع ایرادات سایت یاری میکند و براحتی با یک آنالیز ساده میتوانید تمام ایرادات را مشاهده و رفع نمایید. در واقع کاربرد سایت GTMetrix در راستای نمایش ایرادات و مشکلات سایت شما و در نتیجه آن بهبود سئوی وب سایت و افزایش سرعت سایت شماست.

شروع کار با سایت GTMetrix

ابتدا آدرس سایت GTMetrix را در مرورگر خود وارد نمایید و وارد سایت GTMetrix شوید و یا برای ورود به سایت GTMetrix کلیک نمایید. در قسمت مشخص شده Enter URL to Analyze (1) آدرس سایت خود را بصورت کامل مانند https://macanads.com وارد نمایید. سپس روی دکمه Test your site (2) کلیک نمایید و منتظر بمانید تا سایت GTMetrix وب سایت شما را بررسی نماید و گزارش نهایی را به شما نمایش دهد. لازم به ذکر است که اگر شما یک وبمستر یا سئو کار حرفه ای هستید با ثبت نام و ورود (3) به سایت GTMetrix میتوانید آنالیز دقیق تری را انجام دهید. بعنوان مثال میتوانید سرور، کشور و مرورگری که با آن سایت شما آنالیز میشود را انتخاب نمایید. اما اگر کاربری عادی هستید نیازی به ثبت نام ندارید و بدون ثبت نام آنالیز و بررسی سرعت سایت را انجام دهید.

شرع کار با سایت GTMetrix
شروع کار با سایت GTMetrix

این آنالیز کمتر از 1دقیقه انجام می‌شود و گزارش آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پس از پایان آنالیز سایت گزارشی مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود. گزارش شما دارای 2بخش Performance Scores و Page Details است. که در سمت چپ آن گزینه PageSpeed Score و YSlow Score می‌باشند که پیش‌تر اشاره کردیم که نمرات A تا F دارد. اگر نمره سایت شما A باشد یعنی در بهترین حالت ممکن قرار دارد و اگر A نباشد نیاز به بررسی و ویرایش دارد. در سمت راست این قسمت 3گزینه وجود دارد که Fully Loaded Time نمایش دهنده زمان بارگذاری سایت شما، Total Page Size نمایش دهنده حجم صفحه مورد نظر شما و Requests نمایش دهنده تعداد درخواست های سمت سرور است.

 

آموزش سایت جی تی متریکس
آموزش سایت جی تی متریکس

با انتخاب هر گزینه ایرادات و پارامترهایی که بررسی شده و مربوط به آن بخش است برای شما نمایان می‌شود. میتوانید خطاهای موجود را مشاهده نمایید و آنها را برطرف نمایید. رفع خطای سایت gtmetrix میتواند موجب افزایش سرعت سایت شما شود. بعنوان مثال یکی از خطاهای متدوالی که اکثر سایت ها با آن مواجه میشوند و در بخش PageSpeed Score ینی پارامترهای گوگل وجود دارد، خطای Enable gzip compression است.

برای رفع این خطا مقاله آموزش رفع خطای Enable gzip compression در GTmetrix و فعال سازی gzip رامطالعه نمایید.

ابزار تست سرعت سایت و معرفی خطاها

در ادامه معرفی برخی از خطاهای سایت GTMetrix و راهکارهای رفع خطای سایت gtmetrix را خواهیم گفت.

خطای Serve scaled images در سایت GTMetrix

نوع خطا : IMAGE

درجه اهمیت خطا : High

این خطا بدین معناست که شا از تصاویر در ابعاد واقعی خود استفاده نکرده اید و میبایست براساس پیشنهادی که سایت GTMetrix به شما میدهد تصاویر را استفاده و بارگذاری نمایید.

خطای Inline small css & javascript در سایت GTMetrix

نوع خطا : JS و CSS

درجه اهمیت خطا : High

برای استفاده از کدهای CSS و همچنین JavaScript بهتر است یک فایل برای کدهای CSS و یک فایل برای تمام کدهای JavaScript ایجاد نمایید و از ایجاد فایل های متعدد برای قراردادن کدهای سایت خودداری نمایید. تمامی فایل های سایت را به یک فایل مشترک منتقل نمایید.

خطای Defer parsing of javascript در جی تی متریکس

نوع خطا : JS

درجه اهمیت خطا : High

فایل یا فایل‌های JavaScript باید حتما حجم کمی داشته باشند. به همین خاطر این خطا در سایت GTMetrix پیش می‌آید که باید فایل جاوا اسکریپت داخل سایت را فشرده نمایید. در زمانیکه که سایت شما درحال لود شدن توسط مرورگر است، مرورگرها فایل جاوا اسکریپت را از سرور دریافت مینمایند که اگر حجم این فایل زیاد باشد لود و بالا آمدن سایت زمان بر خواهد بود لذا با فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت میتوانید این مشکل را حل نمایید و سرعت سایت را افزایش و زمان بارگذاری سایت را کاهش دهید.

خطای Leverage browser caching در جی تی متریکس

نوع خطا : SERVER

درجه اهمیت خطا : High

شاید واژه کش cache به گوش شما هم رسیده باشد. حتی گاهی کش مرورگر خود را هم پاک کرده باشید. این خطا دقیقا برای همین موضوع کش است. مرورگرها برخی از فایل های سایتها را در کش خود ذخیره مینمایند تا کاربر در مراجعه مجدد به سایت، مرورگر آن فایل ها را مجددا بارگذاری نکند. این موضوع باعث افزایش سرعت لود سایت برای کاربران خواهد شد. کافیست با انتخاب یک تاریخ انقضا برای اطلاعات خود، داده ها را در کش مرورگر کاربران خود ذخیره نمایید.

خطای Minify JavaScript ,CSS and HTML در سایت GTMetrix

نوع خطا Minify JavaScript ا : JS

درجه اهمیت خطا : High

نوع خطا Minify CSS ا : CSS

درجه اهمیت خطا : High

نوع خطا Minify HTML ا : CONTENT

درجه اهمیت خطا : Low

این اخطار تقریبا شبیه به خطای Defer parsing of javascript در جی تی متریکس است. در واقع شما با Minify کردن فایل های جاوا اسکریپت و CSS و HTML باعث کاهش حجم فایل ها میشوید و در نتیجه این کاهش حجم موجب افزایش سرعت سایت خواهد شد.

مشکل Enable gzip compression در جی تی متریکس

نوع خطا : SERVER

درجه اهمیت خطا : High

Zip یک قابلیت فشرده سازی برای فایل ها روی سیستم کامپیوتر و لب تاپ شما است که به خوبی با آن آشناییت دارید. حال GZip نیز دقیقا همین قابلیت فشرده سازی روی سرور است. بدین صورت که شما در سیستم خود برای فشرده سازی فایل های داخل سیستم از Zip استفاده می‌کنید و در اینجا برای فشرده سازی فایل های روی سرور اینکار را با GZip انجام می‌دهید. طبیعتا این کاهش حجم برای فایل ها موجب افزایش سرعت خواهد شد. لازم به ذکر است که GZip همان قابلیت Zip با قابلیت های بسیار بیشتر و حرفه ای تر می‌باشد. نام دیگر خطای Enable gzip compression که جز خطاهای گوگل است، Compress components with gzip است که جزو خطاهای یاهو بشمار میرود. تنها تفاوت این دو اینست که خطای اول یعنی Enable gzip compression مربوط به سایت گوگل و خطای دوم یعنی Compress components with gzip مربوط به سایت یاهو است. درضمن حل یکی از این خطاها موجب رفع خطای دیگر می‌شود بعنوان مثال با حل مشکل enable gzip compression خطای Compress components with gzip نیز مرتفع می‌شود.

آموزش رفع خطای Enable gzip compression در GTmetrix و فعال سازی gzip

اخطار بهینه سازی تصاویر یا Optimize images در سایت GTMetrix

نوع خطا : IMAGE

درجه اهمیت خطا : High

تمام تصاویری که شما روی سایت بارگذاری مینمایید باید دارای حجم کم و کیفیت بالایی باشند. برای اینکار لازم است تصاویر را در نرم افزار فتوشاپ باز نمایید و از آن Save for Web بگیرید تا علاوه بر حفظ کیفیت تصاویر از حجم انها کاسته شود. همچنین روش دیگری که برای سایت های وردپرسی وجود دارد این است که با استفاده از افزونه های image optimize حجم تصاویر را کاهش دهید. برای حل این موضوع کافیست یک افزونه مانند افزونه reSmush یا Smush را روی سایت وردپرسی خود نصب نمایید و بهینه سازی تصاویر سایت را با آن انجام دهید تا مشکل سایت شما مرتفع شود. طبیعتا کاهش حجم تصاویر باعث لفزایش سرعت سایت شما خواهد شد.

گزارش گیری و نتیجه گیری از آنالیز سایت GTMetrix

گزارش نهایی که توسط سایت GTMetrix برای سایت شما ارائه می‌شود می‌تواند شما را در جهت رفع خطای سایت راهنمایی و یاری نماید. آموزش رفع برخی خطاهای سایت جی تی متریکس را بیان کردیم. خطاهایی که اینجا به آن اشاره کردیم خطاهای متداول در سایت جی تی متریکس است که معمولا برای کاربران بوجود آمده. با استفاده از آنالیز سایت GTMetrix شما می‌توانید نتیجه گیری نمایید که سایتتان از نظر سرعت چه میزان قوی یا ضعیف است. مشکلات سایت را یافته و اگر بتوانید آن ها را برطرف نمایید.

بکارگیری در افزایش سرعت سایت

سایت GTMetrix اصولا یک ابزار آنلاین برای بررسی سرعت سایت است. تمام کاربرد و ماهیت سایت GTMetrix بررسی پارامترها و فاکتورهایی در سایت است که در مجموع باعث کاهش یا افزایش سرعت سایت می‌شوند. طبیعتا زمانیکه توسط ابزار آنلاین جی تی متریکس سایت خود را آنالیز می‌نمایید، قصد بررسی و ارتقای سایت خود از نظر سرعت را دارید. لذا اصلی ترین کاربرد سایت GTMetrix افزایش سرعت سایت شماست. در ابتدای مقاله اشاره کردیم که سایت GTMetrix چیست و کاربرد سایت جی تی متریکس در رفع ایرادات سایت و افزایش سرعت سایت را بیان کردیم. معمولا از سایت GTMetrix برای یافتن و رفع خطاهای سایت که منجر به افزایش سرعت لود سایت می‌شوند، استفاده می‌شود.

اهمیت سرعت سایت در سئو و بهینه سازی سایت

اصلی ترین دلیل برای معرفی سایت GTMetrix استفاده از آن در روند رفع خطای سایت GTMetrix و متعاقب آن افزایش سرعت سایت است. افزایش سرعت سایت یکی از پارامترهای اصلی در سئو و بهینه سازی سایت بشمار می‌رود. یکی از اصلی ترین یا درواقع مهمترین فاکتور در سئو سرعت سایت است. بهینه سازی سایت نیز کاملا در راستای افزایش سرعت سایت انجام می‌شود. موضوع افزایش سرعت سایت را جدی بگیرید و بدانید که نمی‌توانید از این موضوع به سادگی عبور کنید. از نظر گوگل سرعت سایت یکی از دلایل کاربرپسند بودن سایت است.

توجه !!!!

گاهی برخی از پارامترهایی که باید برای دریافت نمره بالا از سایت GTMetrix تغییر دهید، باعث می‌شود کاربران سایت با مشکل مواجه شوند و یا محیط سایت شما کاربرپسند نباشد. پس در این موارد بهتر است دریافت نمره بالا از سایت GTMetrix را فدای کاربران نمایید. در واقع از خیر اصلاح آن ایراد بگذرید اما محیط کاربرپسند سایت خود را حفظ نمایید. در اینجا ممکن است برای خیلی از کاربران این سوا پیش بیاید که :

مگر می‌شود پارامترهای سایت معتبری مانند سایت GTMetrix با پارامترهای محیط کاربرپسند در تضاد باشد؟

در پاسخ باید بگوییم که متاسفانه گاهی در انجام سئو یا بهتر بگوییم در بهینه سازی سایت دچار وسواس می‌شویم و سایت را بیش از حد بهینه سازی می‌کنید و این موضوع باعث کاهش در بازدهی سایت می‌شود. قطعا رعایت اصول و قواعد سایت GTMetrix بسیار مهم و کلیدی است اما از دست دادن کاربران سایت باعث کاهش بازدهی و کاهش فروش شما خواهد شد.

 

در انتها لیست پارامترها و خطاهای سایت GTMetrix را می‌توانید مشاهده نمایید.

رفع خطاهای PageSpeed در سایت GTMetrix :

  • Avoid a character set in the meta tag
  • Avoid bad requests
  • Avoid CSS @import
  • Avoid landing page redirects
  • Combine images using CSS sprites
  • Defer parsing of JavaScript
  • Enable gzip compression
  • Enable Keep-Alive
  • Inline small CSS
  • Inline small JavaScript
  • Leverage browser caching
  • Minify CSS
  • Minify HTML
  • Minify JavaScript
  • Minimize redirects
  • Minimize request size
  • Optimize images
  • Optimize the order of styles and scripts
  • Prefer asynchronous resources
  • Put CSS in the document head
  • Remove query strings from static resources
  • Serve resources from a consistent URL
  • Serve scaled images
  • Specify a cache validator
  • Specify a character set early
  • Specify a Vary: Accept-Encoding header
  • Specify image dimensions

رفع خطاهای YSlow در سایت GTMetrix :

  • Add Expires headers
  • Avoid AlphaImageLoader filter
  • Avoid CSS expressions
  • Avoid HTTP 404 (Not Found) error
  • Avoid URL redirects
  • Compress components with gzip
  • (Configure entity tags (ETags
  • Make AJAX cacheable
  • Make favicon small and cacheable
  • Make fewer HTTP requests
  • Make JavaScript and CSS external
  • Minify JavaScript and CSS
  • Reduce cookie size
  • Reduce DNS lookups
  • Reduce the number of DOM elements
  • Remove duplicate JavaScript and CSS
  • Use a Content Delivery Network (CDN)
  • Use cookie-free domains
  • Use GET for AJAX requests

 

ما در این مقاله سعی برآن داشتیم تا بهترین توضیحات تکمیلی را درخصوص سایت GTMetrix ارائه دهیم تا شما بزرگواران بتوانید ایرادات سایتتان را براحتی تشخیص دهید و آنها را برطرف نمایید. اما درصورت بروز هرگونه مشکل و یا نیاز به راهنمایی کارشناسان ما در تیم سئو و بهینه سازی شرکت تبلیغاتی ماکان آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می‌باشند. همچنین شما می‌توانید سئو و بهینه سازی سایت خود را به شرکت تبلیغاتی ماکان بسپارید تا کارشناسان سئوی شرکت تبلیغاتی ماکان بصورت کاملا تخصصی و حرفه ای روی سایت شما فعالیت نمایند.

در انتها بار دیگر سرفصل های مهمی که در این مقاله به آنها پرداختیم را خواهیم گفت :

  • سایت gtmetrix چیست

  • معرفی سایت GTmetrix

  • آموزش سایت جی تی متریکس

  • رفع خطای سایت gtmetrix

  • کاربرد سایت جی تی متریکس در افزایش سرعت سایت

  • اهمیت سرعت سایت در سئوی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی