چگونه تبلیغ خلاق داشته باشیم؟
تبلیغات محیطی یا همان تبلیغات شهری یکی از اثرگذارترین روش ها برای تجارت های محلی بشمار می روند ، تبلیغات محیطی شامل نصب بنر ، بیلبورد و یا حتی تراکت های دیواری یا هر روش دیگری برای جلب توجه عابران در کوچه و خیابان می شود . هزینه تبلیغات محیطی در مواردی بسیار سنگین بوده و تجارت های محلی و کوچک توان انجام آنرا ندارند ولی شما می توانید با استفاده از خلاقیت ، هزینه تبلیغات محیطی خود را تا حد زیادی کاهش داده و اثرگذاری آن را افزایش دهید ، نقش ایده های خلاقانه در تبلیغات در انتقال سریع پیام به مخاطب موفق بوده و به نمونه های خوب و شایسته در صنعت تبلیغات تبدیل می شوند .
چگونه میتوانید از ایدههای خلاقانه اطراف خود الهام بگیرید ؟
شاید در گذشتههای دور راه
اندازی یک شغل یا فعالیتی تجاری کاری سادهتر بوده و تنها شامل ارائه خدمات
یا خرید و فروش و جابجایی اجناس و کالاها میشد ، اما اکنون دیر زمانی است
که با افزایش محصولات و گسترش بازارهای تجاری و رقابتی که در پی آن حاصل
شده ، موفقیت شغلی و افزایش فروش یک محصول نیازمند تلاشی فراتر از معمول
شده است، تلاشی که شما را به گزینه برتر مصرف کننده مبدل نماید .
ایده های تبلیغاتی خلاقانه برای سازمان های از اهیمت بسیاری برخوردارند ،
چون این تبلیغاتی ابتکاری به انتقال پیام سازمان به مخاطبین هدف کمک می کند
. در حالی که طراحان ایده های تبلیغاتی که دارای پیام مستقیم می باشند را
ترجیح می دهند ، سایرین بر این باورند که تبلیغاتی که دارای پیام غیرمستقیم
می باشند می توانند جذابیت بیشتری داشته باشند .
سرتا سر یک کار خلاقانه بر پایهی آن چیزی که قبلاً درست شده ، به وجود
میآید هر ایدهی جدید تنها ترکیب یا تلفیقی از یک یا چند ایدهی قبلی است
مهم نیست که این ایده یا تکنیک چگونه به ذهن ما رسیده ، بلکه چگونگی
استفاده و به روز رسانی آن برای هدف مهم است . از این رو ، آشنایی با
استراتژیها و تکنیکهای خلاقانه و درک بهتر و عمیقتر مکانیزم و چگونگی
عملکرد آنها میتواند به گسترش فضاهای ذهنی و یافتن ایدههای نو منجر شود.
از یک متخصص سؤال کنید که
کلید موفقیت در تبلیغات چیست ؟ به احتمال زیاد جوابی که در این باره
میگوید : هیچچیزی از تبلیغات خلاقانه کار آمدتر نیست تبلیغات خلاقانه به
یادماندنی تر و بادوام تر است . با هزینه تبلیغاتی کمتری موثر واقع
میشود و میتواند گروه طرفداران خود را با سرعت بیشتری بسازد .
اما آیا تبلیغات خلاقانه در ترغیب مردم به خرید ، تأثیرگذارتر از تبلیغاتی
هستند که به سادگی ویژگیها و مزایای محصولات را فهرست میکنند ؟ تعداد
زیادی از نتایج تحقیقات نشان میدهد که یک پیام خلاقانه توجه بیشتری را به
خود جلب میکند و در رابطه با محصول بازاریابی شده بازتاب مثبتی ایجاد
میکند . اما هیچ مدرک و گواهی مورد اعتمادی از چگونگی تأثیر این پیامها
بر رفتار خریدار در دسترس نیست و فقط تحقیقات اندکی که خلاقیت را تبدیل به
سود فروش منتهی میکند انجام میشود این اتفاق به دلیل این است که شرکتهای
تولیدکننده و مدیران آنها و آژانسهایی که تبلیغات آنها را بر عهده
دارند فاقد یک روش اصولی و باقاعده برای ارزیابی تأثیر تبلیغات خود
میباشند . به همین دلیل تبلیغات خلاقانه از تأثیرات احتمالی و تصادفی
استفاده میکند به طور کلی ، کمپینهای تبلیغاتی خلاقانهتر ، به طور
قابلملاحظهای موثرتر واقع شدهاند .
آگهی های تبلیغاتی پروژه های بزرگی هستند که یک تیم بزرگ از طراحان ،
کارگردانان و یا مدیران بخش خلاقیت و هنرمندانی که در حیطه طراحی های
مفهومی فعالیت می کنند همگی برای طراحی آنها تلاش فراوانی می کنند . کمپین
های تبلیغاتی بزرگ به منظور تجسم پیش نویس اولیه ایده خلاقانه ای که ورای
یک تبلیغ قرار دارد به بودجه زیادی نیاز دارند . هر چند این موضوع ساده به
نظر می رسد ، اما پیدا کردن ایده سخت ترین قسمت یک پروژه است چون همه کارها
بر مبنای آن انجام می شود . تجسم ایده و تبدیل آن از یک پیش نویس یا طرح
اولیه که روی کاغذ نوشته یا طراحی شده است به یک تبلیغ نهایی واقعی به
تجربه و دانش کافی در مورد ابزارها و روند کار نیازمند است .بلیغات محیطی یا همان
تبلیغات شهری یکی از اثرگذارترین روش ها برای تجارت های محلی بشمار می روند
، تبلیغات محیطی شامل نصب بنر ، بیلبورد و یا حتی تراکت های دیواری یا هر
روش دیگری برای جلب توجه عابران در کوچه و خیابان می شود . هزینه تبلیغات
محیطی در مواردی بسیار سنگین بوده و تجارت های محلی و کوچک توان انجام آنرا
ندارند ولی شما می توانید با استفاده از خلاقیت ، هزینه تبلیغات محیطی خود
را تا حد زیادی کاهش داده و اثرگذاری آن را افزایش دهید ، نقش ایده های
خلاقانه در تبلیغات در انتقال سریع پیام به مخاطب موفق بوده و به نمونه های
خوب و شایسته در صنعت تبلیغات تبدیل می شوند.
چگونه میتوانید از ایدههای خلاقانه اطراف خود الهام بگیرید ؟
شاید در گذشتههای دور راه
اندازی یک شغل یا فعالیتی تجاری کاری سادهتر بوده و تنها شامل ارائه خدمات
یا خرید و فروش و جابجایی اجناس و کالاها میشد ، اما اکنون دیر زمانی است
که با افزایش محصولات و گسترش بازارهای تجاری و رقابتی که در پی آن حاصل
شده ، موفقیت شغلی و افزایش فروش یک محصول نیازمند تلاشی فراتر از معمول
شده است، تلاشی که شما را به گزینه برتر مصرف کننده مبدل نماید .
ایده های تبلیغاتی خلاقانه برای سازمان های از اهیمت بسیاری برخوردارند ،
چون این تبلیغاتی ابتکاری به انتقال پیام سازمان به مخاطبین هدف کمک می کند
. در حالی که طراحان ایده های تبلیغاتی که دارای پیام مستقیم می باشند را
ترجیح می دهند ، سایرین بر این باورند که تبلیغاتی که دارای پیام غیرمستقیم
می باشند می توانند جذابیت بیشتری داشته باشند .
سرتا سر یک کار خلاقانه بر پایهی آن چیزی که قبلاً درست شده ، به وجود
میآید هر ایدهی جدید تنها ترکیب یا تلفیقی از یک یا چند ایدهی قبلی است
مهم نیست که این ایده یا تکنیک چگونه به ذهن ما رسیده ، بلکه چگونگی
استفاده و به روز رسانی آن برای هدف مهم است . از این رو ، آشنایی با
استراتژیها و تکنیکهای خلاقانه و درک بهتر و عمیقتر مکانیزم و چگونگی
عملکرد آنها میتواند به گسترش فضاهای ذهنی و یافتن ایدههای نو منجر شود.
از یک متخصص سؤال کنید که
کلید موفقیت در تبلیغات چیست ؟ به احتمال زیاد جوابی که در این باره
میگوید : هیچچیزی از تبلیغات خلاقانه کار آمدتر نیست تبلیغات خلاقانه به
یادماندنی تر و بادوام تر است . با هزینه تبلیغاتی کمتری موثر واقع
میشود و میتواند گروه طرفداران خود را با سرعت بیشتری بسازد .
اما آیا تبلیغات خلاقانه در ترغیب مردم به خرید ، تأثیرگذارتر از تبلیغاتی
هستند که به سادگی ویژگیها و مزایای محصولات را فهرست میکنند ؟ تعداد
زیادی از نتایج تحقیقات نشان میدهد که یک پیام خلاقانه توجه بیشتری را به
خود جلب میکند و در رابطه با محصول بازاریابی شده بازتاب مثبتی ایجاد
میکند . اما هیچ مدرک و گواهی مورد اعتمادی از چگونگی تأثیر این پیامها
بر رفتار خریدار در دسترس نیست و فقط تحقیقات اندکی که خلاقیت را تبدیل به
سود فروش منتهی میکند انجام میشود این اتفاق به دلیل این است که شرکتهای
تولیدکننده و مدیران آنها و آژانسهایی که تبلیغات آنها را بر عهده
دارند فاقد یک روش اصولی و باقاعده برای ارزیابی تأثیر تبلیغات خود
میباشند . به همین دلیل تبلیغات خلاقانه از تأثیرات احتمالی و تصادفی
استفاده میکند به طور کلی ، کمپینهای تبلیغاتی خلاقانهتر ، به طور
قابلملاحظهای موثرتر واقع شدهاند .
آگهی های تبلیغاتی پروژه های بزرگی هستند که یک تیم بزرگ از طراحان ،
کارگردانان و یا مدیران بخش خلاقیت و هنرمندانی که در حیطه طراحی های
مفهومی فعالیت می کنند همگی برای طراحی آنها تلاش فراوانی می کنند . کمپین
های تبلیغاتی بزرگ به منظور تجسم پیش نویس اولیه ایده خلاقانه ای که ورای
یک تبلیغ قرار دارد به بودجه زیادی نیاز دارند . هر چند این موضوع ساده به
نظر می رسد ، اما پیدا کردن ایده سخت ترین قسمت یک پروژه است چون همه کارها
بر مبنای آن انجام می شود . تجسم ایده و تبدیل آن از یک پیش نویس یا طرح
اولیه که روی کاغذ نوشته یا طراحی شده است به یک تبلیغ نهایی واقعی به
تجربه و دانش کافی در مورد ابزارها و روند کار نیازمند است .
- ۹۷/۰۴/۰۵